Sales Booster E-mail Marketing.
Aplikuj i weź udział w bezpłatnym szkoleniu!
Sales Booster E-mail Marketing.
Weź udział w bezpłatnym szkoleniu!
tylko 30 miejsc!!!

Biznes Kompas

Jak zachęcić odbiorcę do otwarcia maila

Jak skutecznie zachęcić odbiorcę do otwarcia Twojego maila? 9 skutecznych strategii do wykorzystania do zaraz.

Udostępnij ten artykuł:
Możesz stworzyć najlepszy e-mail na świecie, ale jeśli nikt go nie otworzy, nigdy nie osiągnie on swoich celów. Praktycznie rzecz ujmując, wskaźnik otwarć na poziomie 0% oznacza porażkę. Podobnie jak w przypadku wpisu na blogu, czy nazwie odcinka podcastu, nagłówek lub temat e-maila nigdy nie powinien być traktowany jako drugorzędny. Oto materiał, który pomoże Ci tworzyć lepsze tytuły i odnieść sukces.
W tym artykule przeczytasz

jakie znaczenie ma tytuł maila?

Podobnie jak w przypadku wpisu na blogu, czy nazwie odcinka podcastu, nagłówek lub temat e-maila nigdy nie powinien być traktowany jako drugorzędny. Jest równie ważny jak sama treść. To na tym etapie odbywa się często walka o uwagę odbiorcy a on podejmuje decyzję czy otworzy wiadomość od Ciebie. Zgodnie z raportem Campaign Monitor 64% użytkowników decyduje się otworzyć e-mail na podstawie tytułu, a e-maile z personalizowanymi tematami notują 26% wyższy wskaźnik otwarć. Podkreślają oni również, że krótkie i konkretne tytuły (do 50 znaków) działają najlepiej.

Wymyślenie idealnego tematu e-maila jest zarówno nauką, jak i sztuką. Poniżej wskazówki, które pomogą Ci tworzyć lepsze tytuły i odnieść sukces.

Jakie są skuteczne tytuły twoich e-maili?

Pierwszym krokiem w tworzeniu skutecznej tematów e-maila jest zrozumienie podstawowych zasad psychologicznych, które zachęcają ludzi do działania.

Ludzie często obawiają się, że przegapią coś ważnego. Użycie w linii tematycznej wyrażenia wskazującego na ograniczoną dostępność zwiększa prawdopodobieństwo otwarcia wiadomości.

Z badań firmy MailChimp wynika, że słowa sugerujące pilność mają mierzalny wpływ na wskaźnik otwarć, takie jak „ograniczona ilość” lub „oferta ważna tylko dziś”.

Pytania wzbudzają ciekawość, a ludzie często otwierają e-maile, by znaleźć odpowiedź.
Przykład tematu: „Chcesz zwiększyć przychody w e-commerce w 2024 roku?”

Śmiałe i prowokacyjne tematy mogą szybko przyciągnąć uwagę.
Przykład tematu: „10 powodów, dla których mężczyźni nie powinni pomagać w obowiązkach domowych.”

Sugerowanie, że odbiorca może coś poprawić, może zadziałać na  potrzebę bycia lepszym. Przykład tematu: „Nie popełniaj tych błędów w tematach e-maili.”

Tytuły odnoszące się do konkretnej grupy mogą zwiększyć współczynnik otwarć. Przykład tematu: „Przewodnik oszczędnego trzydziestolatka po zdrowych zakupach!”

Zastosowanie niedokończonych zdań lub wielokropka wzbudza ciekawość i zmusza do otwarcia e-maila.
Przykład tematu: „To jest sposób, jak zwiększyć ruch na stronie…”

Czasem warto być bezpośrednim i konkretnym. Odbiorcy doceniają, gdy temat jasno wskazuje na treść e-maila.
Przykład tematu: „Zwiększ ruch na stronie o 40%.”

E-maile z personalizowanymi tematami są o 26% częściej otwierane. Używanie imienia odbiorcy lub odniesień do jego potrzeb przyciąga uwagę.
Przykład tematu: „Anna, zobacz, jak możesz zaoszczędzić czas w pracy.”

Według raportu Experian, 56% marek korzystających z emoji w liniach tematycznych e-maili odnotowało wyższy wskaźnik unikalnych otwarć. Jeśli wcześniej nie brałeś tego pod uwagę, warto zacząć zastanawiać się nad wprowadzeniem emoji w przyszłych kampaniach.

Natomiast Campaign Monitor radzi, aby używając emoji wziąć pod uwagę ich kompatybilność z różnymi systemami pocztowymi,  to może pomóc uniknąć błędów w ich wyświetlaniu. Emoji dodają element wizualny i emocjonalny, co może wyróżnić Twój e-mail w zatłoczonej skrzynce odbiorczej.

Właściwe słowa! Pamiętaj o nich!

Zanim przystąpisz do tworzenia skutecznego e-maila do swoich odbiorców – a taki chcesz tworzyć – pamiętaj jeszcze o jednej rzeczy.

Badania przeprowadzone przez Yesware pokazują, że dobrze dobrane słowa w tematach e-mali, wpływają na wskaźniki otwarć. Porównania e-maili z uzyskanymi danymi udowodniły, że odpowiedni dobór słów, podobnie jak emoji, może znacząco zwiększyć skuteczność e-maili.

Efektywność konkretnych słów w tytułach i nagłówkach e-maili zależy od branży, celów oraz działań, które chcesz wywołać. Niektóre „mocne słowa” (ang. power words) mogą znacząco zwiększyć otwieralność e-maili, budując ciekawość, pilność lub emocjonalny związek z odbiorcą.

Przykłady skutecznych "power words" do zastosowania:

Dlaczego to czym piszę działa? Ludzie reagują na emocje, potrzebę poczucia wyjątkowości oraz obietnicę rozwiązania problemów. Wybór odpowiednich słów w linii tematycznej to klucz do sukcesu w e-mail marketingu.

Chcesz wiedzieć Więcej? 4-odcinkowe mini-szkolenie jest już dostępne bezpłatnie!

Udostępnij ten artykuł:
podcast
Biznes Kompas
Podcast, który trudności i zagwostki zamienia na proste i sprawdzone rozwiązania. Rozwiązania, które będziesz mógł krok po kroku wdrożyć, budując taką firmę, o jakiej marzysz.

Podcast Biznes Kompas to jeden wielki transfer wiedzy i inspiracji. To strategie, rozwiązania, pomysły, przypadki i praktyka.

Od zwiększenia sprzedaży… do zatrudnienia pierwszego pracownika… przez radzenie sobie z wątpliwościami… aż do super efektywnych działań marketingowych.

Tutaj mogłeś mnie spotkać:
Zaczekaj
Mam dla ciebie BEZPŁATNY kurs!
Sales Booster E-mail Marketing
Ta okazja niebawem zniknie!
Zapisz się już teraz, jest tylko 30 miejsc!
To okienko wyskoczy dzisiaj tylko 3 razy