lub 
 aby uzyskać dostęp do darmowych materiałów.

5 trendów w dostawie posiłków na 2022 roku.

05/04/22

Wygoda, życie w kokonie, zmiany stylu życia. W 2022 roku, kolejnym roku pandemii, zrozumienie co stoi za wyborami klientów zamawiających jedzenie do domu staje się coraz ważniejsze. Poznaj 5 trendów w dostawie posiłków na 2022 roku. Świadomie buduj swój biznes.

Więcej o delivery, o trendach, wyzwaniach, szansach i o tym jak prowadzić biznes dowiesz się z e-book'a "11 kroków do sukcesu w delivery vol. 1" dostępnego dla zalogowanych czytelników na marcinkoch.pl. Zaloguj się już teraz!

O trendach na 2022 r. przeczytasz dodatkowo tutaj.

 

O trendach mówimy co roku. Część się sprawdza a część nie, jednak warto wiedzieć co w trawie piszczy. Jest szansa, że coś nakieruje Cię na nową ścieżkę i przyczyni się do osiągnięcia sukcesu? Dostawa posiłków na 2022 rok w 5 głównych trendach.

 

Trend 1. - wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda.

Klient, gość nie ma czasu. Chce, aby wszystko odbywało się łatwo, szybko i przyjemnie. Dotyczy to nas samych. Dostarczanie jedzenia online może zapewnić zapracowanym konsumentom wygodę i wydajność, których potrzebują. Zapewniając im możliwość szybkiego wyboru posiłków bez konieczności odwiedzania restauracji. Klienci oczekują od firm oferujących usługi dostarczania jedzenia online, że cała obsługa ich zamówienia będzie bardzo intuicyjna i bezproblemowa. Od łatwej w obsłudze strony internetowej, poprzez kontakt w przypadku wątpliwości czy reklamacji kończąc na płatnościach czy to kartą czy przelewem. Wzrasta użycie chatbotów i innych automatycznych rozwiązań, które mogą zapewnić konsumentom łatwość i wygodę, której oczekują. 

 

Trend 2. - direct-to-consumer i e-commerce.

Pandemia wytworzyła trend do ograniczenia kontaktu bezpośredniego. Z drugiej strony pokazała jak bardzo relacja bezpośrednia jest potrzebna i jak bardzo jej potrzebujemy. Uwydatnił się trend bezpośredniego kontaktu z konsumentami, ale w nowej formule, która zapewni bezpieczeństwo. Subskrypcje i bezkontaktowa dostawa posiłków ułatwiają klientom kupowanie dokładnie tego, czego chcą i potrzebują. Zakupy online pozwalają konsumentom zaplanować, co zamierzają kupić oraz umożliwiają łatwe i szybkie wyszukiwanie konkretnych produktów, dań. Jest to wyjątkowa szansa dla małych firm, niektóre z nich odnotowały wzrost sprzedaży poprzez kanał online. Handel elektroniczny był zbawieniem wielu małych, lokalnych firm, które stanęły w obliczu ponurych perspektyw ograniczenia sprzedaży przy stoliku. Ten trend, wynikający ze zmiany przyzwyczajeń konsumentów, zostanie z nami na długo, jeżeli nie na zawsze. 

dostawa posiłków w 2022 roku

Trend 3. - kokon

Tendencja do kokonowania odnosi się do tego, że ludzie wolą spędzać więcej czasu w domu niż wychodzić. Wciąż wiele osób unika dużych zbiorowisk i przewiduje się, że zachowania konsumentów nie powrócą do wersji sprzed pandemii nawet po całkowitym zażegnaniu ryzyka związanego z chorobą. Konsumenci traktują swoje domy jako bazę, gdzie mogą bezpiecznie i komfortowo spędzać czas, w większym stopniu niż przed pandemią. Równocześnie próbują odtworzyć w domu doświadczenia, które znają spoza domu. Firmy szukające nowych szans na rynku dostaw posiłków, powinny dostosować się do popytu konsumentów na produkty i rozwiązania, tak aby zapewnić wysokiej jakości doznania w domu. Powinny myśleć nie tylko o dostarczeniu posiłków, ale pomyśleć o rozbudowie produktu o „doświadczenie”. Jest to wyjątkowo ważne dla osób lubiących gotować lub ceniących pyszne dania restauracyjne. W przypadku restauracji, które chcą sprzedawać menu z wyższej półki cenowej, do węższej grupy wymagających odbiorców, może to być szczególnie istotne. 

dostawa posiłków w 2022 roku

Rośnie również chęć konsumentów do eksperymentowania i próbowania nowych kuchni w swoim domu. Ponownie pojawia się hasło „doświadczenie” ale bez konieczności podróży lub wcześniejszego planowania. Samoizolacja, praca w domu, nauka na odległość online, zmian w zarządzaniu pracą firm oznacza w konsekwencji większą liczbą dostaw żywności online. Oczekuje się, że niektóre zmiany, przykładowo hybrydowy styl pracy łącząca pracę z domu i z biura, pozostaną na zawsze. Wzrośnie tym samym zapotrzebowanie na wysokiej jakości i szybkie usługi dostarczania żywności przez Internet. 

 

Trend 4. - zmieniające się krajobrazy i samotny styl życia.

Styl życia w ruchu zapewnia wygodę, zwłaszcza młodym konsumentom miejskim. Ponieważ ta demografia rozwija się na całym świecie, dostawcy żywności są idealnie przygotowani do zaspokojenia tego popytu. Równolegle wzrasta liczba osób żyjących samotnie. W USA liczba samotnych dorosłych prawie się podwoiła w ciągu ostatnich 50 lat. Tendencja ta jest bardziej rozpowszechniona w bogatszych krajach. Status majątkowy przekłada się na częstsze zamawianie jedzenia przez Internet. Wielu samotnych konsumentów decyduje się zamawiać jedzenie z lokalu, a nie wychodzić na miasto. 

 

Trend 5. - doświadczenie, nie tylko dostawa posiłku.

Produktem restauracji nie jest wyłącznie posiłek, ale cała gama składników, które zawierają się w oferowanej przez nie usłudze. Od powitania w restauracji, poprzez obsługę, informację o daniach, kończąc na czymś tak ulotnym i ocennym jak atmosfera, zapach, wystrój lokalu.  

W sprzedaży posiłku z dostawą firmy, restauracje skupiają się na dostawie będąc przekonanym, że zapewnienie pozostałych elementów usługi realizowanej w tradycyjnej restauracji jest niemożliwe. Jednak klienci dostrzegają różnicę między posiłkiem zamówionym do domu a tym spożywanym w restauracji. Niektórzy klienci powrócą do restauracji jako goście, stęsknieni za tzw. doświadczeniem. Inni klienci jednak, będą gotowi zapłacić więcej za posiłek, który zbliży ich do “doświadczenia” konsumpcji w restauracji. Działając na tak konkurencyjnym rynku jakim jest delivery, warto przemyśleć co można zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurentów. Zaspokojenie potrzeb wymagającego klienta może być kierunkiem do zwiększenia marży na zamówieniach i zagospodarowania potrzeb wyjątkowo świadomego, dysponującego większym budżetem klienta. 

 

Jaka jest Twoja opinia odnośnie opisanych powyżej trendów? Czy 5 trendów w dostawie posiłków na 2022 roku wpłynie na Twój biznes? Koniecznie zostaw swoją opinię w komentarzu.

*do artykułu wykorzystany został raport Online Food Delivery – Technology Trends

 

Trzy rzeczy, które zrób koniecznie po przeczytaniu tego artykułu:

  1. pobierz e-book "11 kroków do sukcesu w delivery vol. 1" i dowiedz się więcej o tym co ważne, i jak z sukcesem prowadzić biznes dostaw posiłków
  2. przeczytaj artykuł o 14 ważnych trendach w gastronomii w 2022 roku 
  3. wynotuj trendy, które są dla Ciebie ciekawe i które możesz wziąć pod uwagę w prowadzeniu swojego biznesu. Zastanów się jak możesz je wykorzystać. Co potrzebujesz aby wprowadzić zmiany w swojej firmie? 

Powiązane tematy:

Podziel się tym artykułem z innymi:

Komentarze:

Aby dodać komentarz musisz być zalogowana/-y.  Jeśli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się.

Rejestracja

Uzyskaj dostęp do wartościowych treści dostępnych tylko dla osób zalogowanych. Zapisz się do newslettera.

Aby zapisać się na newsletter i otrzymać bezpłatny poradnik należy się zarejestrować. Rejestracja jest bezpłatna i da Ci również dostęp do innych darmowych materiałów. Po wypełnieniu formularza otrzymasz od nas email z linkiem aktywacyjnym, w który należy kliknąć. Jeśli nie otrzymasz wiadomości w ciągu 5-ciu minut, sprawdź folder SPAM.
Polityka prywatności strony marcinkoch.pl

Marcin Koch

Te wpisy również mogą Cię zainteresować

07/05/22


Jedna rzecz, którą musisz zrobić zanim otworzysz biznes w gastronomii! Biznes plan restauracji.

Czytaj więcej

28/04/22


Storytelling. Narzędzie, które wyniesie Twoją restaurację, firmę ponad konkurencję.

Czytaj więcej

07/04/22


Edukacja i rozwój czyli o tym po co jest projekt MarcinKoch.pl.

Czytaj więcej
penciluserarrow-right